CELE DZIAŁANIA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

  1. Aktywizowanie życia społecznego w szkole. 
  2. Ukształtowanie zainteresowań życiem i działalnością społeczną. 
  3. Ukształtowanie nawyków efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie (liczenie się z potrzebami innych, gotowość wzajemnej pomocy, tolerancja, podporządkowanie się interesom zbiorowym, ofiarność dla zespołu).
  4. Kształtowanie umiejętności racjonalnego organizowania i kulturalnego spędzania wolnego czasu. 
  5. Ukształtowanie gotowości podejmowania obowiązków i odpowiedzialności za ich realizację. 
  6. Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności szkolnej. 
  7. Kształtowanie umiejętności planowania zadań i ich urzeczywistniania.

SAMORZĄD UCZNIOWSKI W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

 

Przewodniczący Samorządu Uczniowskiego: Piotr Jach z kl. 8b

Zastępca przewodniczącego: Lena Mikulska z kl. 8b

Opiekun Samorządu Uczniowskiego: p. Monika Jakóbiec

Trwa akcja "Szczęśliwe sznurówki" - szczęśliwe, bo zawiązane.
Kontynuujemy akcję „KUPON NA 20” w ramach „Bezpiecznej przerwy”, podczas której uczniowie mogą spędzać długie przerwy w sali nr 20 grając w różne gry, rysując, rozmawiając przy stolikach.
Wciąż zbieramy korki dla dzieci z Łódzkiego Hospicjum przy ul. Nastrojowej biorąc udział w akcji "Zakrętaki"
Organizujemy dni tematyczne dla uczniów i nauczycieli:
- Dzień Uśmiechu
- Dzień Pod Krawatem
- Dzień z kwiatkiem ... i mamy jeszcze wiele innych pomysłów.

24-03-2017

Dzień Prymusa

Na zakończenie każdego semestru  Samorząd Uczniowski organizuje Dnia Prymusa czyli podsumowanie wyników w nauce i zachowaniu. 13 I 2017 r. nagrodzeni zostali Prymusi klas, Prymus szkoły, Liderzy frekwencji, a specjalną nagrodę w postaci wielkiego tortu dostały najlepsze klasy 4b i 5b. Dzień Prymusa to też Dzień Dobrego Kolegi. Uhonorowani zostali również uczniowie wyróżniający się w niesieniu pomocy innym w ramach szkolnego Klubu Wolontariusza.

Samorząd Uczniowski zorganizował dla wszystkich klas 1 - 6 konkurs na najładniej udekorowaną klasę z okazji świąt Bożego Narodzenia – „Klasa z klasą”. Dekoracje były piękne i oryginalne. W konkursie zwyciężyły klasy 2b i 6b.

29 XI 2016 r. Samorząd Uczniowski zorganizował Dyskotekę Andrzejkową. Uczniowie sami przygotowali wystrój sali i muzykę oraz andrzejkowe wróżby i konkursy.

Jak co roku jako Samorząd Uczniowski zorganizowaliśmy szkolną kwestę na rzecz ratowania zabytków Starego Cmentarza przy ul. Ogrodowej w formie konkursu „Złoto za serce” w SP 45 czyli kwestę przed kwestą. W tym roku szkolnym kwesta w szkole była rekordowa. Zebraliśmy bowiem 825, 40 zł., a konkursie zwyciężyła klasa 1a, która zebrała największą kwotę - ponad 100 zł. Potem wzięliśmy udział w pracach porządkowych i kweście na Starym Cmentarzu.

Z okazji Święta Niepodległości Samorząd Uczniowski w ramach  projektu „Moja ojczyzna – Polska. Święto pamięci” przygotował i zaprezentował przedstawienie "Drogi do wolności" 15 XI 2015 r  dla uczniów klas 4 - 6, a dla ich rodziców 17 XI 2016 r. Opracował i czuwał nad realizacją zadań związanych z projektem o ojczyźnie, którego finał odbył się w dniu 10 XI 2016 r. Klasy wykonywały chorągiewki, dyskutowały i przygotowywały plakaty poświęcone nowoczesnemu patriotyzmowi oraz prezentowały je na podsumowaniu projektu. Największe jednak zainteresowanie i emocje wzbudziły prezentacje tematyczne w klasach, zwiedzane z przewodnikami przez wszystkich uczniów klas 4 - 6:
- Legiony Dąbrowskiego – 4a
- Powstanie Styczniowe – 4b
- Legiony Piłsudskiego – 5b
- Wojna obronna Polski 1939 r. – 5a
- Powstanie Warszawskie – 6a
- Żołnierze Wyklęci, Żołnierze Niezłomni – 6b

 8 XI 2016 r. przedstawiciele samorządów klasowych spotkali się na zajęciach warsztatowych poświęconych problemowi uchodźców. Pozwoliły one spojrzeć na ten problem z wielu stron. Okazało się, że Polacy w swojej historii też byli niejednokrotnie uchodźcami, uciekając ze swojej ojczyzny przed prześladowaniami, ale i ze względów ekonomicznych. Potem odbyła się debata oksfordzka na temat przyjmowania uchodźców w naszym kraju i ogólnie w Europie, pełna emocji, ale też pouczająca. Obudziła wrażliwość na aktualne problemy w kraju i na świecie, rozwijała różne umiejętności - wyrażania swoich opinii oraz prezentacji i wystąpień publicznych.

Scroll to top